Journey :)
Sunday 18 November 2012, ϟ 0 shout(s)

Assalamualaikum :) Alhamdulillah, saya dah sampai rumah setelah 5 hari dirindui keluarga. Muahahahaha rindu nya mereka dekat saya en en :D Hahaha takpe jangan risau, saya dah balik dah. Hihih. Okay. Lets begin the story. Hari selasa tu, aku Bella and Ninie kena pergi rumah Nad sebab hari Rabu nak pergi Genting. Bella and Ninie naik bas pukul 3. Aku taktahu nak pergi rumah nad pukul berapa. Then ibu cakap nak hantar after asar. Kesian la pulak Ninie and Bella nak tunggu lama. So diorang decide naik teksi yang berharga RM26. Hahaha nasib laa. Apa boleh buat. Then petang tu ibu hantar laa aku pergi rumah Nad. Taktahu sangat ke lentang tapi try jelaa kan. Haha dah sampai simpang lentang tu, call nad. Then diorang jemput naik motor. Wuhuuuu biasalah kalau dapat motor kann^^ Haha lepas tu kitorang pergi tunjuk jalan keluar untuk mak aku, then apa lagi. Jalanlaaaaaaaaaaaaaaaaa. Satu lentang memusingnya. Haha Nad bawak kitorang pergi Sungai lentang. Bella Zahari ni pulak mengada nak main air konon. Layaaaaan :D

Haa ni time usha usha sungai tu jaa. Hahah.
Malam tu pulak, parents nad bawak kitorang makan kat genting sempah. Kitorang makan western food and aku dapat Air carrot busuk. Iyekk -..- 
Haa lebih kurang macam ni lah makanan nya tapi ni aku curi ari google je. Haha semangat betul --' And malam ni, Nad with her lovely mak sedara called MAMA telah ********. K tiru macam blog ninie pulak. haha sorry, family punya privacy. Haa nak tahu tanya nad, dia tengah online tu :DD
Lepas tu kitorang kagum dgn sorang pakcik ni. Beli gelang and total sepatutnya RM45 tapi dia bagi kitorang RM25 je. Nak cakap tak pandai kira melampau sangat --' Tapi memang baik lah, discount melampau. haha
Haa satu tu Rm5 and ada yang sepatutnya RM7 :D

Okay mulalah. esok pagi tu kitorang bangun agak awal laaa, sebab nak pergi genting kan.Kalau taak, haraaam. haha pagi tu pulak air takde, so kitorang mandi kat masjid. Air dekat lentang ni sumpah sejuk gila. Menggigil aku mandi pepagi gituu -,- Haha sokay, untuk genting kaan. Hahah. Btw kitorang taktau bas pukul berapaa :D Tunggu bus dekat bustand pukul 9 lebih. Tunggu punya tunggu bas tak sampai. Haaa ayah nad kata bas tu warna kuning. Haha memang bas lain banyak lalu, tapi satu bas genting pun takde --'
Ni time tunggu bas tuu --'

 Last last ada jugak bas pukul 11. haha layaaan. Dalam bas tu sumpah aku pening gilaaa. Rasa macam nak muntah semua adaa. Sampai sana dalam pukul 12 lebih kot. Sampai sana memang taktahu nak main apa lah kaaan. Macam2 adoo. So kitorang start dengan perminan sungai rejang. Menunggu barisan macam apa jee. At last dapat jugaak. Haaha basah weh, basah. Main benda alah ni memang basah. Tapi enjoy gila lah kan^^ 
Yeah just ignore that face -,- Ni waktu kitorang basah basah tuu. Kasut jangan cakap laa kan --' Haha. After kitorang main ni, kitorang nak main flying coaster. Tengah beratur tu malaslaaa nak pegang peg. Letak lah dalam locker. Nak pergi sembahyang dulu, so nak ambik beg dalam locker. Sedar2 locker takboleh bukak. Haa apa lagi, cuak ah. Locker tu sebenarnya kena rent dulu kat machine tuu. Al maklumlaah, kami orang baru disituu. Haha so kitorang call operator la kan. Lama sikit tu ada lelaki pakai payung tutup muka datang. Sampai sampai then terus bukak payung and cakap. ''Korang lah yang call tadi ni ehh?'' Haha yelah. Btw kan, muka dia handsomee :DD Gelaran untuk beliau hanya padan dengan Abang Locker. Kena lah bayar RM2. Then dpt beg apa lagi, pergi solat laaa. Perut pun dah lapar. Kitorang pergi solat, after tu terus makan. Hahah, lapo wehh. Makan maggi+fish ball+nugget. RM12.50. Mahaaal, secucuk nugget tu RM3.50 .Maggi RM4. Huuu mahaal :'( Tengah makan tu, smeua badut nak stop kacau. Cehhh, hot lah kan^^ Hahaha. then kitorang jalan main main semuaaa, tk banyak pun mainnya. Tapi happy lah kan, sebab dengan kawan kawan :)
Haa ni main buai apa entah. Tapi aku tak main disebabkan pengalaman masa lampau kan, haha. Eh tengok gambar jelaa eh, penat sikit menaip nii --'

K pelik --'

Eyy muka akuu --'
Okayy. Last last tengok jam dah 6 lebih --' Haah apa mahu buat? Taktau bas pukul berapa. So kitorang beratur nak naik kereta cable tuu. Mujur beratur awal. Kalau tak, sumpah penuh gilaaa. Naik cable car tuuu, aku duduk dengan family arab. Bahagia betul diorang kann. hahah. Turun turun, takde bas ke bentong. Fuhhh takut kena marah --' Ada pakcik datang ajak naik teksi. Tanya harga, RM60. Wuarggggghhh mahalnyaa. Tapi apa boleh buat en? Bayar jelaaa. Hahaha adventure kan? Hahah. Balik, memang mengantuk plus penat lah kan. Haha esok nya tu bangun pukul 12 lebih sebab nak pergi mandi sungai. Act aku dnegan bella je yang mandi. Ramai sangat, so kitorang segann. Hahah mandi kat tempat cetek jee :( Then mandi sekejap pastu hujaaan :D Lepak jela kat area sungai lentang tuu. After asar ayah nad ambik then duduk rumah :D Then malam tengok movie :D Haha aku tiur awal^^ Next day tu bangun bapok ke lambat nya -,- haha yang penting aku bangun paling awal kot :D Nad kena jaga anak sedara diaa :P Heheh. Petang tu tengok movie jugak, hahah. Then petang tu tidur balik. Fuhh tidur je keje en --' haha. Then nad cakap ayah dia ajak pegi makan dekat kl after maghrib. Abang naad belanjaaaa, wuu kaya ah :O Haha kitorang makan kerabu kaki ayam. Actually pelik dengar first2. Haha takpee makan je, kenyah oh. haha. Esok pagi tu bangun lambat jugak tapi awal sikit ah sebab nak balik kan. ahha. Sampai bentong terus pergi kedai makan sebab lapaa. then bella dengan ninie naik bas, aku pergi beli fipper. Lepas tuuu pergi TF. Hujaaaaaaaaaaaaaaaaaaan :// Haha tunggu ayah nad tak sampai2, jalan kaki jelah. Hahah nai bas pukul 2. The journey end :D Hahah
Time aku tunggu bas tu, aku ambik gambar kau ah nad^^ Hahah. Omey nyaa.
 \

BYE :)


                       


new past